ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

   Το Τεχνουργείο έχει αρχίσει από το 2003 κύκλους θεατρικών εργαστηρίων. Κάθε κύκλος προσεγγίζει διαφορετικό θεατρικό άξονα και λειτουργεί ...

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Τεχνουργείο-Οι 12 ένορκοι του Ρ. Ρόουζ Σάββατο19-Κυριακή20/9 ώρα 8.15μμ

 

Τεχνουργείο 2020- Οι 12 ένορκοι 

Το έργο του Ρ. Ρόουζ οι 12 ένορκοι το 5ο  τμήμα ενηλίκων Τεχνουργείου ανέβασε στον εξωτερικό χώρο του fix in art στο πλαίσιο των παρουσιάσεων των τμημάτων του για τη χρονιά 2019-20.




Η υπόθεση του έργου τοποθετείται  στην αίθουσα ενός δικαστηρίου όπου ένα 18χρονο αγόρι από την Ισπανία καταδικάζεται με θανατική ποινή σε ηλεκτρική καρέκλα για την δολοφονία του πατέρα του.  Ο Δικαστής καλεί τους ενόρκους να αποσυρθούν για να βγάλουν την ετυμηγορία τους. Για να "εκτελεστεί" ο 18χρονος κατηγορούμενος θα πρέπει να συναινέσουν όλοι ομόφωνα.


Μέσα σε ένα ψυχρό, αλλά αποπνικτικό  δωμάτιο  στην αρχή της συνεδρίας δείχνουν ότι οι ένορκοι είναι πεπεισμένοι πως ο νεαρός είναι ένοχος. Καλούνται να ψηφίσουν. Όλοι ψηφίζουν ότι είναι ένοχος έκτος από τον 8ο ένορκο  ,  ο οποίος διατηρεί αμφιβολίες για την ενοχή του νεαρού και προσπαθεί να πείσει τους υπόλοιπους  ενόρκους ότι τα στοιχεία δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όσο φαίνονται.



Οι ένορκοι του έργου, δώδεκα στον αριθμό, σαν ξεχασμένοι από κάποια βιβλική παραβολή, είναι εκδοχές της ίδιας φιγούρας: Αυτής του ανθρώπου που έχει απεριόριστη εξουσία στη ζωή ενός άλλου ανθρώπου.

      Μέσα από διάφορες συζητήσεις μεταξύ τον ενόρκων ξεδιπλώνονται μπροστά μας διαφορετικές προσωπικότητες και το έργο καταλήγει σε μια αποκάλυψη των αδυναμιών, των προκαταλήψεων και των προβλημάτων του κάθε ενόρκου. Πόσο εύκολα μπορείς να αποφασίσεις να στείλεις στο θάνατο έναν άνθρωπο; Πόσο αδιάσειστες μπορούν να είναι κάποιες μαρτυρίες; Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η υποκειμενικότητα, οι προκαταλήψεις ακόμη και η ανευθυνότητα του καθενός;

*Το έργο είναι κινηματογραφικό και έγινε διασκευή για το θέατρο.



*Ο Χένρι Φόντα παρακολούθησε από το τηλεοπτικό κανάλι CBS το 1954 σε πρώτη ζωντανή μετάδοση την πανέξυπνη τηλεταινία του Ρέτζιναλντ Ρος “Οι δώδεκα ένορκοι” . Εντυπωσιάστηκε  από τη δύναμη του σεναρίου και αναγνώρισε εκεί ένα ρόλο που ταίριαζε στην ήρεμη δύναμη που διέθετε ο ίδιος ο Φόντα. Ανέλαβε ο ίδιος την παραγωγή με τον Ρέτζιναλντ Ρος και ανέθεσε την σκηνοθεσία στον Λούμετ.


Ύστερα από αρκετές τηλεοπτικές και θεατρικές δουλειές, ο Λούμετ αποφασίζει να γυρίσει για τη μεγάλη οθόνη το αψεγάδιαστο σενάριο Ρέτζιναλντ Ρος. Οι "12 ένορκοι" αποτελούν το πρώτο κινηματογραφικό ντεμπούτο του Σίντνεϊ Λούμετ. Αριστοτεχνικά χτίζεται μια θεατρική ταινία γυρισμένη σε ένα δωμάτιο με 12 άτομα και αξιοποιεί την κλειστοφοβική, αποπνικτική ένταση του.

*Το 2008 το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου ψήφισε την ταινία ως δεύτερη από τις 10 καλύτερες ταινίες Δικαστικού Δράματος.   Στο Ριμέικ της ταινίας το 1997, ο Τζακ Λέμον παίζει το ρόλο του Χένρι Φόντα σε σκηνοθεσία του Γουίλιαμ Φριέντκιν.






*Το 2009 σειρά του Νικήτα Μιχάλκωφ ήταν να γυρίσει μια άλλη εκδοχή.Δώδεκα ένορκοι, άγνωστοι μεταξύ τους και διαφορετικοί ως προς την κοινωνική θέση, το επάγγελμα και καταγωγή, όπως το ορίζει ο ρωσικός νόμος, εξετάζουν την υπόθεση δολοφονίας ενός Ρώσου αξιωματικού. Οι μαρτυρίες και οι ενδείξεις τείνουν στο συμπέρασμα πως το έγκλημα έχει διαπράξει ο θετός Τσετσένος γιος του θύματος.

http://www.elita.com.cy/el-gr/konstantinos-isaias/1254/3030/12-angry-men--oi-12-enorkoi-1957



Το κείμενο της παράστασης  είναι το αρχικό που χρησιμοποιήθηκε στην ταινία του Σίντνεϊ Λούμετ και περιέχει και κάποια  αποσπάσματα απ’ την ταινία του Ν. Μιχάλκοφ «12». 
Παίζουν(με αλφαβητική σειρά): 
Κλεοπάτρα Αλμαλιώτου, 
Σοφία Γρίβα,
Κατερίνα Ζβίγγου,
Γιώργος Καραγλάνης,  
Καλλιόπη Λογγινίδου,
 Ελένη Μόσχου,  
Τίνα Μπελιά, 
Άννα Σιώμου, 
Ορέστης Τσιτούρας , 
Παναγιώτα Τυρμακίδου,
Ελένη Χασάνη ,
Χάρης Χρίστου
Συντονισμός – διδασκαλία : Στ. Καλφόπουλος Χρ. Τσιγκαλίδα

Ευχαριστούμε το fix in art για τη φιλοξενία και την  παραχώρηση του χώρου του τόσο κατά τη διάρκεια των προβών όσο και για την τέλεση των παραστάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: