ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

   Το Τεχνουργείο έχει αρχίσει από το 2003 κύκλους θεατρικών εργαστηρίων. Κάθε κύκλος προσεγγίζει διαφορετικό θεατρικό άξονα και λειτουργεί ...

Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Μαχαίρι στο κόκαλο του Κ.Μουρσελά Σάββατο 1 και Κυριακή 2 Απρίλη ώρα 9μμ

 Ο Κώστας Μουρσελάς, από τους αξιολογότερους Έλληνες συγγραφείς της μεταπολεμικής γενιάς, έγραψε το 'Μαχαίρι στο κόκκαλο', θέλοντας, όπως λέει κι ο ίδιος, να εντοπίσει μέσα από τη μικρογραφία μιας οικογένειας τις βαθύτερες αιτίες που οδηγούν μια σχέση στη φθορά και τη σήψη. 


Μέσα από το ζευγάρι που διαλέγει για την κοινωνική του ανάλυση και μέσω της σύγκρουσης αρσενικού θηλυκού, περνάει την άποψη ότι οι σχέσεις δεν φθείρονται μόνο από τη συνήθεια ή από τα ψυχολογικά προβλήματα που διαταράσσουν τις ισορροπίες, αλλά κυρίως από κοινωνικά προβλήματα, όπως ο αγώνας για επιβίωση και κοινωνική άνοδο.

"Ο Μουρσελάς μίλησε με σκληρότητα και τρυφερότητα για τη σύγχρονη νεοελληνική επιδημιολογία, για τη χειρότερη στην οποία υπέβαλε την ψυχή του ανθρώπου το αμερικανικό πρότυπο: την πλειοδοσία της μαστρωπού αγοράς πάνω στο γνήσιο ανθρώπινο συναίσθημα."






         «Το μαχαίρι στο κόκκαλο» είναι ένα δράμα δωματίου,  γραμμένο  το 1973  από  έναν  καταπληκτικό  συγγραφέα,  τον Κώστα Μουρσελά, που  με  οξύ  βλέμμα  και  δυνατό  λόγο,  έθιξε  με  επιτυχία  την  έκπτωση  του  πυρήνα  της  ουσιαστικής  σχέσης  του  ανθρώπου,  με κατάληξη  τη  διάβρωση  του κοινωνικού  ιστού,  δομημένου  πλέον από  νεκρά  ή  μάλλον  άρρωστα  κύτταρα,  σαν  κι αυτό  που  αποκαλύπτεται στο  συγκεκριμένο  έργο. Πρωταγωνιστές  ένα  αστικό  ζευγάρι, δύο  θηρία  έτοιμα  να  αλληλοσπαραχθούν.

         Ο χώρος τους, ένα  δωμάτιο   σε μια  πολυκατοικία  νέας  κατασκευής,  που  επιτρέπει  την  διάδοση  των  θορύβων  και  τελικά  την  παραβίαση  της  προσωπικής  ζωής  του  ανθρώπου. Απόκριες, ο άντρας, ο Λεωνίδας, φουσκώνει  μπαλόνια  που  σπάνε. 


Καταπληκτικός  ο συσχετισμός  του  κρότου, με  το θέμα  του  έργου, ώστε  να προετοιμαστεί  ο θεατής για  την μετεξέλιξη  αυτού  του άλλοτε προλετάριου  σε  πομφόλυγα, σε  ανερμάτιστο καρναβαλιστή, που  πουλά τα πάντα,  και τελικά  ακόμα  και την γυναίκα  του,  για  την εξαγορά  μιας  καλύτερης  θέσης  στην εταιρεία και  ενός  καλύτερου  μισθού. 

            Προσπαθεί  να  μένει κοντά  στα  ενίοτε  αφεντικά  του,  για να  δημιουργεί  σχέσεις  μαζί  τους   και  να  διεκδικεί  την θέση  που  κάθε  φορά  εποφθαλμιά.    Όσο  περιμένει  τον  διευθυντή, που  μένει στο ακριβώς  πάνω  διαμέρισμα και  του  οποίου  τους  θορύβους  ακροάται και σχολιάζει, το ζευγάρι ξεδιπλώνει τη  σκουριά  που  όλα  αυτά  τα  χρόνια  έχει συσσωρευτεί πάνω  του. Η  Ελένη  δεν  αντέχει  πια  να  συνθηκολογεί  με  τον  άντρα της. Η αναμονή  πυροδοτεί  έναν  αλληλοσπαραγμό, ύβρεις , προσβολές , βία, απειλές, υπονοούμενα για  άλλες  σχέσεις. Η  Ελένη  προτιμά  να  την  βλέπουν ως  αράχνη,  παρά  ως  γέφυρα  για  να  ανέρχονται οι  επίδοξοι  καριερίστες. Απαξιώνει  εντελώς  το πρότυπο  του  άντρα  της,   ενώ  εκείνος  την βρίζει με σκληρή γλώσσα. Την  προσφέρει ωστόσο  βορά  στην  μοναξιά  του  αφεντικού και  δεν  έχει  καν  το  σθένος  να ζητήσει τον  λόγο  για  την προσβεβλημένη της  τιμή καθώς  και  την  δική του.

  Μαρία Μαρήhttps://amarysia.gr/marousi/politismos/34834-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE 

Πρωταγωνιστούν η Δάφνη Δοσοπούλου  και ο Γιάννης Λιάπης. 

Συντονισμός επιμέλεια Στ.Καλφόπουλος Χρ. Τσιγκαλίδα



Δεν υπάρχουν σχόλια: