Ο Κώστας Μουρσελάς, από τους αξιολογότερους Έλληνες συγγραφείς της μεταπολεμικής γενιάς, έγραψε το 'Μαχαίρι στο κόκκαλο', θέλοντας, όπως λέει κι ο ίδιος, να εντοπίσει μέσα από τη μικρογραφία μιας οικογένειας τις βαθύτερες αιτίες που οδηγούν μια σχέση στη φθορά και τη σήψη.
Μέσα από το ζευγάρι που διαλέγει για την κοινωνική του ανάλυση και μέσω της σύγκρουσης αρσενικού θηλυκού, περνάει την άποψη ότι οι σχέσεις δεν φθείρονται μόνο από τη συνήθεια ή από τα ψυχολογικά προβλήματα που διαταράσσουν τις ισορροπίες, αλλά κυρίως από κοινωνικά προβλήματα, όπως ο αγώνας για επιβίωση και κοινωνική άνοδο.
"Ο Μουρσελάς μίλησε με σκληρότητα και τρυφερότητα για τη σύγχρονη νεοελληνική επιδημιολογία, για τη χειρότερη στην οποία υπέβαλε την ψυχή του ανθρώπου το αμερικανικό πρότυπο: την πλειοδοσία της μαστρωπού αγοράς πάνω στο γνήσιο ανθρώπινο συναίσθημα."
Ο χώρος τους, ένα δωμάτιο σε μια πολυκατοικία νέας κατασκευής, που επιτρέπει την διάδοση των θορύβων και τελικά την παραβίαση της προσωπικής ζωής του ανθρώπου. Απόκριες, ο άντρας, ο Λεωνίδας, φουσκώνει μπαλόνια που σπάνε.
Καταπληκτικός ο συσχετισμός του κρότου, με το θέμα του έργου, ώστε να προετοιμαστεί ο θεατής για την μετεξέλιξη αυτού του άλλοτε προλετάριου σε πομφόλυγα, σε ανερμάτιστο καρναβαλιστή, που πουλά τα πάντα, και τελικά ακόμα και την γυναίκα του, για την εξαγορά μιας καλύτερης θέσης στην εταιρεία και ενός καλύτερου μισθού.
Προσπαθεί να μένει κοντά στα ενίοτε αφεντικά του, για να δημιουργεί σχέσεις μαζί τους και να διεκδικεί την θέση που κάθε φορά εποφθαλμιά. Όσο περιμένει τον διευθυντή, που μένει στο ακριβώς πάνω διαμέρισμα και του οποίου τους θορύβους ακροάται και σχολιάζει, το ζευγάρι ξεδιπλώνει τη σκουριά που όλα αυτά τα χρόνια έχει συσσωρευτεί πάνω του. Η Ελένη δεν αντέχει πια να συνθηκολογεί με τον άντρα της. Η αναμονή πυροδοτεί έναν αλληλοσπαραγμό, ύβρεις , προσβολές , βία, απειλές, υπονοούμενα για άλλες σχέσεις. Η Ελένη προτιμά να την βλέπουν ως αράχνη, παρά ως γέφυρα για να ανέρχονται οι επίδοξοι καριερίστες. Απαξιώνει εντελώς το πρότυπο του άντρα της, ενώ εκείνος την βρίζει με σκληρή γλώσσα. Την προσφέρει ωστόσο βορά στην μοναξιά του αφεντικού και δεν έχει καν το σθένος να ζητήσει τον λόγο για την προσβεβλημένη της τιμή καθώς και την δική του.
Μαρία Μαρήhttps://amarysia.gr/marousi/politismos/34834-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE
Πρωταγωνιστούν η Δάφνη Δοσοπούλου και ο Γιάννης Λιάπης.
Συντονισμός επιμέλεια Στ.Καλφόπουλος Χρ. Τσιγκαλίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου