ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

   Το Τεχνουργείο έχει αρχίσει από το 2003 κύκλους θεατρικών εργαστηρίων. Κάθε κύκλος προσεγγίζει διαφορετικό θεατρικό άξονα και λειτουργεί ...

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ ΕΝ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΩ ΚΥΡΙΑΚΗ 3/10 ώρα 9.00μμ

 

      Οι Εκκλησιάζουσες εν Τεχνουργείω  είναι προϊόν της συγγραφής των μελών της ομάδας . Κρατώντας αποσπάσματα από το κείμενο του Αριστοφάνη μεταφέρονται στο σήμερα σε ένα ασταθές κοινωνικό σκηνικό διατηρώντας τα αρχικά μηνύματα του αριστοφανικού έργου. Επίσης  αξίζει να αναφερθεί πως κι οι στίχοι των τραγουδιών γραφήκαν από τα μέλη της ομάδας και κυρίως με τη βοήθεια της  Μαρίας Βαμβακίδου  της Ελένης  Χασάνη και της Κλεοπάτρας Αλμαλιώτου . Τέλος στις χορογραφίες η  Ελευθερία Χαλικιά  βοήθησε στο τελικό αποτέλεσμα και την ευχαριστούμε.







      Το πλαίσιο του έργου του Αριστοφάνη

     Στις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ., η Αθήνα είχε εμπλακεί στον Πελοποννησιακό πόλεμο και βρισκόταν εν μέσω συνεχόμενων μαχών με τη Σπάρτη. Η Αθήνα και οι σύμμαχοί της, η Θήβα, η Κόρινθος και το Άργος έζησαν πάνω από δύο χρόνια παλεύοντας να απαλλαγούν από τους Σπαρτιάτες με πολλές επιτυχίες και αποτυχίες στην πορεία. 










    Ενώ η Αθήνα ήταν σε θέση να ανακτήσει τη ναυτική εξουσία στο Αιγαίο πέλαγος χάρη στις συμμαχίες που δημιουργήθηκαν με την Περσία και τον βασιλιά της Κύπρου Ευαγόρα, ο λαός της Αθήνας εξαθλιώθηκε. Για το λόγο αυτό, οι φτωχοί ευνοούσαν τον πόλεμο καθώς εξασφάλιζε μελλοντική επαγγελματική απασχόληση ενώ οι πλούσιοι ευνοούσαν την ειρήνη, καθώς ο πόλεμος απαιτούσε μεγαλύτερες συνεισφορές από μέρους τους. 





    Η συνέχιση του Κορινθιακού Πολέμου οδήγησε αναπόφευκτα σε αυξημένες κατασχέσεις και αναγκαστικές εισφορές από πλούσιους Αθηναίους. Αυτή η ατμόσφαιρα οδήγησε σε ένα υλικό και ηθικό άγχος που απεικονίστηκε στην Αθήνα που αντιπροσωπεύει ο Αριστοφάνης. 







            Η υπόθεση     

     Μετά την ήττα της Αθήνας στον Πελοποννησιακό πόλεμο, η διαφθορά και οι ανισότητες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Έτσι οι  Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά.

   Μεταμφιεσμένες σε άντρες, πηγαίνουν κρυφά στην Εκκλησία του Δήμου και περνούν ένα ψήφισμα που τους δίνει την εξουσία. Επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις και εφαρμόζουν περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. 

     Ωστόσο, η υλοποίηση του προγράμματός τους θα αποδειχτεί ουτοπική και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.

    Οι Εκκλησιάζουσες, το προτελευταίο έργο του Αριστοφάνη, παρουσιάστηκαν περί το 392 π.Χ. Μέσα από την κωμική φόρμα, τους χιουμοριστικούς διαλόγους και τα σπαρταριστά επεισόδια της πολιτικής αυτής κωμωδίας, ο ποιητής εκφράζει την πικρία του για την αδιέξοδη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.



          Η κωμωδία είναι επίσης γνωστή και για μια από τις μεγαλύτερες εάν όχι τη μεγαλύτερη σύνθετη λέξη που έχει εμφανιστεί στη λογοτεχνία, τη λέξη λοπαδοτεμαχοσελαχογαλεοκρανιολειψανοδριμυποτριμματοσιλφιοκαραβομελιτοκατακεχυμενοκιχλεπικοσσυφοφαττοπεριστεραλεκτρυονοπτοκεφαλλιοκιγκλοπελειολαγῳοσιραιοβαφητραγανοπτερύγων        η οποία είναι ένα πιάτο φαγητού με μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων και εμφανίζεται στην τελευταία επανάληψη της χορωδίας του έργου, στο σημείο όπου ο Βλέπυρος προσκαλείται στο συμπόσιο.


Παίζουν (αλφαβητικά)

Κλεοπάτρα Αλμαλιώτου

Μαρία Βαμβακίδου

Δάφνη Δοσοπούλου

Κέλλυ  Ζδραβικλή

Γιώργος Καραγλάνης

Ελένη Μόσχου

Άννα Σιώμου

Ορέστης Τσιτούρας

Ελένη Χασάνη 

ΚΕΙΜΕΝΑ:   Ελένη   Μόσχου , Γιώργος Καραγλάνης.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 

ΣΤ. ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡ.ΤΣΙΓΚΑΛΙΔΑ


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ FIX IN ART ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ 

ΓΙΑ  ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 


Δεν υπάρχουν σχόλια: