ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ

   Το Τεχνουργείο έχει αρχίσει από το 2003 κύκλους θεατρικών εργαστηρίων. Κάθε κύκλος προσεγγίζει διαφορετικό θεατρικό άξονα και λειτουργεί ...

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

παραστάσεις Μάη 2012

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΜΗΝΟΣ ΜΑΪΟΥ
1) Εφηβικό  Τμήμα


ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ Ιακ. Καμπανέλλη 


ΤΜΗΜΑ ΕΦΗΒΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟΥ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΜΑΗ 8.30 μμ







Σ’ ένα μακρινό βασίλειο ο βασιλιάς φρόντιζε μόνο για τη ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ του και την ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ του. Χωρίς να το πολυσκεφτεί και να το πολυμελετήσει είχε ΑΔΕΙΑΣΕΙ το θησαυροφυλάκιο του κράτους και ζούσε με ΔΑΝΕΙΚΑ απ’ το γειτονικό βασίλειο του «θείου» του. Μαζί μ’ αυτό όμως ΑΔΕΙΑΣΕ και η ζωή ολόκληρου του βασιλείου. Τα χωράφια έμεναν ΑΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΑ, τα σχολεία ΕΚΛΕΙΣΑΝ και τα παιδιά έμεναν ΑΓΡΑΜΜΑΤΑ. Οι κάτοικοι ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΜΕΝΟΙ, ΣΤΕΡΗΜΕΝΟΙ, ΠΑΜΠΤΩΧΟΙ, ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟΙ και κυρίως ΧΩΡΙΣ ΕΛΠΙΔΑ, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν άλλοι ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ τη χώρα τους και άλλοι καταφεύγουν στο εύκολο κέρδος, στην ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ. Ο τόπος οδηγείται στο ΜΑΡΑΣΜΟ. Ώσπου…Ο γιος του βασιλιά μαζί  ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του… προκειμένου ΝΑ ΞΑΝΑΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ, ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ και την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ τους.


Παίζουν:
Γιωργής Βασιλειάδης
Ειρήνη  Βραχνάκη
Νίκος Δέτσης
Γιολάντα Ζευγαρίδου
Βάγια Κοντού
Στέλλα Κοντού
Άγγελος Ρούπας
Βικτωρία Σισκοπούλου Παπαδοπούλου
Άγγελος Χατζησάββας







2) τμήμα ΑΜΕΑ


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΜΕΑ " 


«ΞΕΘΩΡΙΑΣΜΕΝΟΙ ΣΤΙΧΟΙ»



Κυριακή, 22 Απριλίου 2012 στις 9:00 μ.μ.

ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΧΙΛΗΣ

















3) Τμήμα Ενηλίκων 1

 "Η ΛΕΞΗ ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ 


ΗΧΟΥΣΕ ΦΑΛΤΣΑ" του Μ. Βίσνιεκ 


ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ 11 , 12 ΜΑΪΟΥ 


1ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ



















Παίζουν με σειρά εμφάνισης:

Αντώνης Πουλακάκης …Βίμπκο(γιος)
Νίκος Μπέης …Στάνκο, γείτονας , Πράλικ, νταβατζής,
Δόμνα Λυρατζοπούλου …Ίντα (κόρη )
Μάριος Ψαρόπουλος …συνοριοφύλακας , τραβεστί
Παναγιώτης Σιώκης …πατέρας
Δήμητρα Τράκκου …μητέρα
Μαριάνα Τσάκλα … πρόσφυγας ,πατρόνα
Στέλλα Διακάκη ….πρόσφυγας , γριά
Σπύρος Νικολαΐδης …μεσάζοντας

Υπεύθυνοι συντονισμού
Στ. Καλφόπουλος  Χρ. Τσιγκαλίδα



Kάπου στα εμπόλεμα Bαλκάνια, μια μάνα δεν μπορεί να κλάψει το γιο της που σκοτώθηκε στον πόλεμο, καθώς δεν έχει βρεθεί  το πτώμα του .
   Ο πατέρας αρχίζει να σκάβει τη γη προσπαθώντας να εντοπίσει ό,τι απόμεινε από το παιδί του, ενώ δεν λείπουν  και οι επιτήδειοι που του προτείνουν κόκαλα σε τιμή ευκαιρίας…

Ο Matei Visniec γεννήθηκε στο Radauti, στη βόρεια Ρουμανία, το 1956. Από πολύ νέος παθιάζεται με τη λογοτεχνία και διαβάζει Κάφκα, Ντοστογιέφσκι, Πόε, Λωτρεαμόν... Του αρέσουν οι σουρεαλιστές, οι ντανταϊστές, το θέατρο του παραλόγου και του γκροτέσκου, η ονειρική ποίηση, η λογοτεχνία του φανταστικού, ο μαγικός ρεαλισμός του λατινοαμερικάνικου μυθιστορήματος, κοντολογίς όλα εκτός από το σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Πηγαίνει στο Βουκουρέστι να σπουδάσει φιλοσοφία και αρχίζει τη συγγραφική του δραστηριότητα. Δημοσιεύει ποιήματα και το 1984 βραβεύεται για τη συλλογή "Ο σοφός την ώρα του τσαγιού". Αντίθετα, τα θεατρικά του έργα απαγορεύτηκαν όλα από τη λογοκρισία. Τον Σεπτέμβριο του 1987 ταξίδεψε στο Παρίσι, όπου ζήτησε πολιτικό άσυλοΣτη Ρουμανία, μετά την πτώση του Τσαουσέσκου (1989), γίνεται ένας από τους πολυπαιγμένους συγγραφείς, με τριάντα έργα ανεβασμένα στο Βουκουρέστι και σε άλλες πόλεις της χώρας. Το 1996 το Εθνικό Θέατρο της Τιμισοάρα οργάνωσε ένα φεστιβάλ Visniec με τη συμμετοχή δώδεκα θιάσων που παρουσίασαν έργα του. Από το 1992 η παρουσία του στις γαλλικές σκηνές είναι διαρκής, με περισσότερα από 20 έργα, ανάμεσα στα οποία: "Τα άλογα στο παράθυρο", "Διαλυμένο θέατρο ή Ο άνθρωπος σκουπιδοτενεκές", "Παπαράτσι", "Τρεις νύχτες με τον Μάντοξ", "Το σώμα της γυναίκας ως πεδίο μάχης", "Πώς να γίνω πουλί", "Ζητείται ηλικιωμένος κλόουν", "Η ιστορία των αρκούδων πάντα όπως την αφηγείται ένας σαξοφωνίστας που έχει φιλενάδα στη Φρανκφούρτη", "Ο ποντικός, ο βασιλιάς και ο γελωτοποιός του", "Μηχανή Τσέχωφ", "Η ιστορία του κομμουνισμού παρουσιασμένη σε ψυχοπαθείς", "Με τις τσέπες γεμάτες ψωμί", "Ο τελευταίος Γκοντό", "Προσοχή στις ηλικιωμένες κυρίες που τις ρημάζει η μοναξιά", "Τι να το κάνουμε το βιολοντσέλο;".

Ο ίδιος ο Συγγραφέας είχε πει για το έργο του:

Δεν είναι η πρώτη φορά που γράφω για το δράμα της πρώην Γιουγκοσλαβίας.
    Έγραψα ξανά, πριν από 12 χρόνια, ένα έργο για τις βιασμένες γυναίκες της Βοσνίας,  με τίτλο «Σχετικά με το φύλο της γυναίκας  πεδίο μάχης στον πόλεμο της Βοσνίας»
   Με ενδιέφερε ιδιαίτερα και πάντα ό,τι συμβαίνει εκεί  επειδή κι εγώ γεννήθηκα στην ίδια περιοχή, στη Ρουμανία, δηλαδή μέσα στην ατμόσφαιρα των Βαλκανίων και τα προβλήματά τους.
Από την άλλη, ο πόλεμος στην πρώην Γιουγκοσλαβία γινόταν στα σύνορα της Ρουμανίας και είχε όλα τα στοιχεία για να εξελιχθεί σε έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο που ευτυχώς, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ κατάφεραν να τον σταματήσουν.
   Αλλά δυστυχώς η ειρήνη είναι εύθραυστη στην περιοχή  επειδή πολλά προβλήματα δεν έχουν επιλυθεί. Το χειρότερο απ'όλα είναι πως χωρίστηκαν τα έθνη, οι άνθρωποι δε θέλουν πλέον να ζουν μαζί.  
   Επίσης στο έργο με ενδιαφέρει ο τρόπος εξόδου από τον κομμουνισμό,  που στη Γιουγκοσλαβία έγινε με το χειρότερο τρόπο, με βία, πόλεμο και εθνικές εκκαθαρίσεις. Και τώρα, αντί για δημοκρατία έχουμε να κάνουμε  με μια μορφή άγριου και μαφιόζικου καπιταλισμού, για να μη μιλήσουμε και για το εθνικιστικό παροξυσμό ο οποίος εξακολουθεί να υφίσταται.
                                                                       Συνέντευξη στο περιοδικό City


4) Τμήμα ενηλίκων 2

CANCEL...

Βασισμένο σε κείμενα από το "Αν αργήσω κοιμήσου


 "του Α. Δήμου και 

το "Μέρες ολόκληρες νύχτες ολόκληρες" του


 Ξ. Ντυρενζέ

Δευτέρα 21 Τρίτη 22 Μάη ώρα 9μμ










Παίζουν :          Δόμνα Λυρατζοπούλου
                           Γιώργος Χατζηχρήστος
                           Σπύρος Ντέμπος
                           Κάτια Κορνισορλή
                           Ελένη Αντωνοπούλου
                           Φύλλια Πολίτη
                           Χριστίνα Μαραγκού
                                        
                                         Υπεύθυνοι συντονισμού
                                      Στ. Καλφόπουλος  Χρ. Τσιγκαλίδα

                    Τα κείμενα που ακούγονται είναι κυρίως
      μονόλογοι   από τα έργα   «Αν αργήσω κοιμήσου» του
   Α. Δήμου   και    «Μέρες ολόκληρες , νύχτες  ολόκληρες» του
    Ξαβιέ Ντυρανζέ.
        Η σύνθεση των κειμένων σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ολοκληρωμένο έργο. Εξυπηρετεί τις ανάγκες των συμμετεχόντων στα μαθήματα του εργαστηρίου . 
      Παρόλα αυτά  αν θέλαμε  να κάνουμε έναν άξονα για την παρακολούθηση των αποσπασμάτων αυτός θα ήταν η έλλειψη και η ανάγκη για επικοινωνία . Αρχικά στο εικονικό περιβάλλον ενός υπολογιστή και στη συνέχεια η εξομολόγηση των ίδιων προσώπων  στην πραγματικότητα.
     Τα κείμενα εστιάζουν στον έρωτα, τη μοναξιά , το θάνατο .  Μέσα από σύντομες σκηνές, σαν στιγμιότυπα, ξεδιπλώνονται ιστορίες ανθρώπων που ερωτεύονται, συγκρούονται, χωρίζουν, μένουν μόνοι παρέα με τις αναμνήσεις τους,και πάλι από την αρχή...




5)  ΕΙΜΑΙ ΑΣΧΗΜΗ  
  Σέρτζι Μπελμπέλ  , Ζόρντι Σάντσες                             


3ο τμήμα ενηλίκων 
Πέμπτη 31 Μάη Παρασκευή 1 Ιούνη 
ώρα 9μμ






Παίζουν :
Ηλιάννα Γεωργιάδου
Ελένη Χασάνη
Ειρήνη Δανιήλ
Ευγενία Λιόντου
Σοφία Κυριακού
Ήρα Χατζησταμάτογλου
Σπύρος Νικολαΐδης
Γιώργος Χατζηχρήστος
Θανάσης Παπαθανασίου

Υπεύθυνοι συντονισμού
 Στ. Καλφόπουλος  Χρ. Τσιγκαλίδα
Χορογραφίες
Ελευθερία Χαλικιά
Μουσική επιμέλεια
Γιώργος Χατζηχρήστος

        Η ηρωίδα είναι μία κοπέλα καθόλου χαρισματική σύμφωνα με τα πρότυπα της κοινωνίας μας. Σε μία πρώτη ματιά η εμφάνισή της προκαλεί την αποστροφή του περίγυρού της. Οι αποστάσεις των ανθρώπων από την "άσχημη" κρατούνται αλώβητες εξαιτίας μίας πάθησης που έχει -χαλίτωση λέγεται-, η οποία κάνει την ανάσα της να ...μυρίζει πολύ άσχημα.
        Όπου και να βρεθεί προκαλεί τα βλέμματα και τα κακεντρεχή σχόλια. Αναζητώντας δουλειά θα τολμήσει να ζητήσει τη θέση γραμματέως, μαζί με μία πολύ ελκυστική κοπέλα. Παρότι διαθέτει τις γνώσεις και τα προσόντα, η θέση θα καλυφθεί από τη "στείρα ομορφιά". Η όμορφη κοπέλα, αναγνωρίζοντας την αδικία που έγινε, θα προσφερθεί να επανορθώσει, προτείνοντάς της να συγκατοικήσουν και να αναλάβει αυτή όλα τα έξοδα του σπιτιού. Η "άσχημη" δέχεται κι αρχίζουν να μοιράζονται οι δυο τους ένα πολύ μικρό διαμέρισμα, το οποίο διαθέτει ένα μόνο κρεβάτι.
      Η "άσχημη" θα γνωρίσει ένα δημοσιογράφο, ο οποίος στο πρόσωπό της θα αποτυπώσει την τέλεια δυστυχία κι έτσι για να απασχολήσει τη στήλη μιας εφημερίδας θα της προτείνει συνέντευξη. Η επαγγελματική γνωριμία θα προχωρήσει και θα καταλήξει στο σπίτι της "άσχημης" για δείπνο. Εκεί, ο δημοσιογράφος θα γνωριστεί με την όμορφη συγκάτοικο, τότε η "άσχημη" θα βιώσει για μία ακόμη φορά την απόρριψη λόγω της εμφάνισής της. Πληγωμένη και φανερά ταπεινωμένη θα ζητήσει να εξοντώσει την ομορφιά...
                                         Mic music portal  Μαρία Δαμιανίδου



      Ο Σέρτζι Μπελμπέλ γεννήθηκε το 1963 στη Βαρκελώνη. Σπούδασε φιλολογία στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της ίδιας πόλης. Ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο όταν ήταν ακόμη φοιτητής, με την ενθάρρυνση του καθηγητή και θεατρικού συγγραφέα Χοσέ Σάντσις Σινεστέρα (Jose Sanchis Sinistera). Παράλληλα με τη συγγραφή, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση ξένων έργων στα καταλανικά, και αργότερα δικών του έργων, καθώς και έργων άλλων Καταλανών συγγραφέων στα ισπανικά. Διδάσκει στο Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης. Έχει σκηνοθετήσει και μεταφράσει πολλά κλασικά και σύγχρονα έργα. 
     Ο Ζόρντι Σάντσες γεννήθηκε το 1964 στη Βαρκελώνη. Είναι διακεκριμένος Ισπανός ηθοποιός, σκηνοθέτης και θεατρικός συγγραφέας.